ارائه فرم محتوایی

فرم محتوا :

فرم محتوا از جمله عواملی است که قبل از تولید محتوا می بایست در نظر داشت.

اگر محتوا را همان راننده تصور کنیم، فرم محتوا همان ماشین است، در بیشتر مواقع جدا از این که راننده یا همان محتوا باید خوب و حرفه ای باشد، بلکه فرم محتوا یا همان ماشین هم می بایست به اندازه ی کافی قوی و مناسب باشد تا بتواند شما را به مقصد مورد نظر برساند.

مجموعه آقای هو 

در این بخش از خدمات خود برای کسب و کارها، متناسب با نیاز، بازار محصول، پتانسیل و کیفیت آن و ده ها اطلاعات دیگر، فرم محتوایی مختص آن مجموعه را طراحی و تدوین میکند که این فرم محتوایی تهیه شده از طرف مجموعه، میتواند تمامی نیاز ها و ویژگی های بازار و محصول اختصاصی شما را در بر داشته باشد و مخاطبانتان بتوانند ارتباط بهتر و بیشتری با محتوای تولیدی شما برقرار کنند.

نداشتن فرم محتوایی مناسب شبیه این موضوع است که شما هدفتان رفتن به قله ی کوه باشد ولی برای رفتن به قله ی آن کوه دمپایی در پایتان میکنید، میشود با دمپایی هم به هدف رسید ولی به سختی .

فرم محتوا مهمترین نکته در تولید محتوا میباشد.

 

در رابطه با فرم باید موارد زیر را در نظر گرفت:

مفهوم فرم محتوایی معمولا در زمینه هایی مانند: مضمون، تم، تکنیک، ساختار و … است که هر کدام با تعریف مشخص و واضحی از یک دیگر جدا می ‌شوند. گاهی مواقع نیز فرم تولید محتوا، به نوع متن و اهداف آن، هم چنین مسیر برنامه ریزی شده برای رسیدن به یک هدف یا اهداف تعریف شده، وابسته است. باید در نظر داشت فرم ‌های بسیاری برای تولید محتوا وجود دارند.

 

برخی از مهم ترین انواع فرم‌ های تولید محتوا:
  • تولید محتوای داستانی
  • تولید محتوای فهرست گونه
  • تولید محتوا در رابطه با چگونگی یک موضوع
  • تولید محتوای مبتنی بر سوال و جواب یا تعاملی
  • تولید محتوای مبتنی بر سئو و…

 

 در سینما نیز مفهوم فرم حائز اهمیت است. در اصل میتوان گفت فرم به آن چیزی گفته میشود که در جهت چگونگی رساندن محتوا به مخاطب استفاده میشود. قالب و ساختار اصلی محتوا در فرم تعریف می شود. هم چنین بر خلاف تعریف های غلط رایج، فرم تنها شکل ظاهری محتوا یعنی جنبه های تکنیکی مثل: تصویر، صدا و تدوین نیست.

پس به طور کلی میتوان گفت هر آن چه که یک محتوا را از محتوای دیگر متمایز می ‌کند و آن را منحصر ‌به ‌فرد می نماید جزو فرم محتوایی به حساب می ‌آید.

به زبان ساده تر محتوا، سوژه یا ایده‌ ای است که یک فیلم، تصویر و… درصدد بیان آن است.

فرم را هم به زبان ساده میتوان مجموعه ای از ابزارها که از آن ها برای به تصویر کشیدن محتوا استفاده می ‌کنند، گفته می شود.

با گسترش شبکه های اجتماعی و اینترنت در بین مردم، روزانه بی نهایت محتواهای مختلف در بسترهای اینترنتی تولید و انتشار پیدا میکند و رفته رفته فضا از محتواهای تکراری اشباع میشود. حال هر کسب و کاری که قصد فعالیت در این شبکه های اجتماعی را دارد، می بایست بیش تر از قبل به فرم محتوای خود دقت داشته تا بتواند حضور فعال و پر شور خود را در این شبکه ها حفظ کند در غیر این صورت حضور آن کسب و کار چندان اثربخش نخواهد بود.