تحقیق و بررسی بازار
تحقیق و بررسی بازار :
تحقیق و بررسی بازار امروزه به امری ضروری و بدیهی در اکثر کسب و کار ها تبدیل شده است و نمی توان به راحتی از کنار این موضوع مهم عبور کرد. هر کسب و کاری نیاز دارد که رقبای خود را در بازار بشناسد و یا دقیقا بداند سلیقه ی مشتریانش چیست تا با اصلاح محصول یا خدماتش به سمت سلیقه و راحتی مشتری، از رقبای خود پیشی بگیرد و از بازار موجود سودهای چند برابری ببرد.

مجموعه آقای هو :
در این بخش از خدمات خود، طی جلسات متعدد و تحقیقات میدانی:
- کسب و کارشما را تحلیل میکند،
- داده ها و آمارهای بازار را مورد بررسی قرار می دهد،
- فعالیت رقیبانتان را مورد تحقیق و بررسی قرار میدهد،
- پتاسیل محصولات را مورد ارزیابی قرار داده
- و پرسونای مشتریان را از این طریق مشخص میکند
- و در نهایت به عنوان یک گزارش برای شما در یک جلسه ی کاری ارائه میدهد.
در حالت کلی تحقیق و بررسی بازار، به فرآیند جمع آوری، تحلیل و تفسیر در مورد محصول، خدمات و بازار برای فروش و هم چنین در مورد مشتریان بالقوه ای که در گذشته و حال وجود دارند، گفته میشود. به زبان ساده تر، تحقیق و بررسی بازار، از تحقیق و بررسی عادت ها، علایق و ویژگی ها، موقعیت و نیازهای بازار و مخاطبان هدف شما همراه با بررسی رقبا اشاره دارد.
اطلاعات دقیق و مناسب در هر کسب و کاری امری ضروری به حساب می آید و هر مجموعه ای نیاز دارد تا از این طریق چگونگی ورود خود را به بازار، پایه ریزی و برنامه ریزی کند.
این بازار میتواند هم شامل بازارهای جغرافیایی متعدد و هم بازارهای فروش آنلاین در بسترهای مختلف باشد.
از نتایج این تحقیقات می توان به موارد زیر اشاره کرد:
- آشنا شدن با مشتریان مرتبط با کسب و کار و حوزه فعالیتتان
- پیدا کردن فرصت های جدید برای معرفی محصول و خدماتتان
- امکان پیش بینی کردن نیاز مشتریان
- مشخص شدن پرسونای مشتریانتان
- ایجاد تعامل بیشتر و بهتر با مشتریان هدفتان
- پیش بینی کردن قدم های بعدی رقیبانتان
- شناخت و بررسی رقبا همراه با خدمات و محصولاتشان
با تحقیقات بازار، می توان یک پروفایل به طور نسبی از ویژگی های مشتریان تهیه کرد. این ویژگی ها شامل عادت های خرید، یا در مورد این که چقدر برای محصولات مختلف حاضرند هزینه کنند و چه قابلیت هایی در محصولات برای آن ها مهم تر است، می باشد. با این بررسی و شناخت همراه با بررسی رقیبانتان می توان، مشتریان را به خرید محصول در مقابل محصولات رقیبان ترغیب کرد.
هم چنین در صورتی که شما محصولات خود را به روزرسانی نکنید و حضور فعالی در اجتماع و یا شبکه های اجتماعی نداشته باشید، با آمدن رقیبان جدید و فعالیت مستمر آن ها، مشتریان شما نیز ممکن است به سمت محصولات آن ها کشیده شوند و بازار کنونی تان تحت تاثیر قرار بگیرد. علاوه بر آن نباید نسبت به فرصت هایی که در یافتن نیازهای جدید مشتریان و بازار وجود دارد بی تفاوت باشید چرا که این فرصت ها بهترین موقعیت برای تولید محصولات جدید است.

