ویدئو مارکتینگ
ویدئو مارکتینگ یا بازاریابی ویدئویی به معنای استفاده از محتوای ویدئویی برای بازاریابی، برندینگ یا آموزش است. در اصل در بازاریابی تلاش بر این است که پیامی از طرف شما به مخاطب هدفتان برسد. این پیام میتواند به صورت گرافیکی، ویدئویی، متنی و… به مخاطب انتقال یابد. حال از بین قالب هاب مختلف محتوایی، محتوای ویدئویی بیشترین بازخورد و اثر گذاری را دارد.
مجموعه آقای هو با تولید ویدئوهایی با تعداد بالا و مقرون به صرفه، متناسب با نیاز مجموعه ی شما و اهدافتان، شما را در بازاریابی ویدئویی یاری میکند. باید در نظر گرفت برای این که بازاریابی ویدئویی شما با موفقیت به پایان برسد می بایست تعداد بالایی از ویدئو ها را در بازه های زمانی مشخصی تولید و پخش کرد تا بتوان از آن بهره لازم را گرفت در غیر این صورت و با تولیدات کم، ویدئو مارکتینگ شما را به اهدافتان نخواهد رساند.
باید توجه داشته باشید که بازاریابی ویدئویی با تبلیغات ویدئویی متفاوت است. در بازاریابی ویدئویی مانند تمامی روش های بازاریابی، از استراتژی های مشخص و برنامه ریزی های مدونی استفاده می شود و باید در ساخت ویدئو ها به مخاطبین هدف، پرسونای آن ها، محل انتشار و آنالیز آن توجه ویژه ای داشت. علاوه بر آن، ویدئوهایی که در بازاریابی ویدئویی تولید و پخش می شوند، صرفا جنبه تبلیغاتی ندارند، بلکه ممکن است جنبه آموزشی یا سرگرمی هم داشته باشند و باعث افزایش آگاهی و شناخت از برند و محصولات و در نتیجه، افزایش فروش شما شوند. در اصل، ویدئو مارکتینگ، بهترین و قدرتمندترین روش بازاریابی است که با آن می توان پیام خود را به سرعت و به صورت گسترده منتقل کرد.


از مزایای استفاده از ویدئو مارکتینگ :
باعث افزایش تعامل با مخاطب می شود.
باعث افزایش نرخ تنبدیل و افزایش نرخ فروش می شود.
باعث ایجاد اعتماد به برند و محصول می شود.
آشسان و کم هزینه بودن بازاریابی ویدئویی.
در صورت موفقیت، برند شما را منحصر به فرد می کند.
باعث بهبود سئوی وب سایت شما می شود.
از جذابیت بالایی برای کاربران موبایل برخوردار است.
در آن قدرتی وجود دارد که می توان هر چیزی را توضیح داد.
در اکثر شبکه های اجتماعی قابل انتشار است.
قابلیت پیگیری بیشتری دارد و …
از ویدئو و بازاریابی ویدئویی میتوان در موارد زیر استفاده کرد و بهره برد:
– ساخت ویدئوهای تبلیغاتی برای محصول، خدمات و یا آموزش.
– ساخت ویدئوهایی برای افزایش تعامل و درگیری و ایجاد ارتباط مخاطب با آن ها.
– ساخت ویدئوهایی با هدف برندینگ و بهبود آن.
– ساخت ویدئوهایی با هدف آموزش.
– ساخت ویدئوهایی با هدف جذب مخاطبان بیشتر و…
در فرآیند ویدئومارکتینگ باید به موارد زیر توجه داشت:
• هدف گذاری
• انتخاب پیام محتوای ویدئویی
• انتخاب مخاطب و پرسونای آن
• انتخاب قالب
• انتخاب زمان و تعداد ویدئو
• انتخاب محل انتشار ویدئو
بازاریابی ویدئویی این روزها رونق بسیاری یافته و به یکی از موثرترین روش های بازاریابی اینترنتی تبدیل شده است. تاثیر ویدئو بسیار بیشتر از نوشته های وبلاگی، پست های شبکه های اجتماعی و ایبوک ها است. پس لزوما باید آن را در بخشی از بازاریابی شرکت و مجموعه خود مد نظر قرار دهیم و توجه ویژه ای به آن داشته باشیم.


