تبلیغات خلاق و تعاملی BMW اولین محتوای تخصصی استدیو آقای هو در رابطه با بررسی تبلیغات های جنجالی و روز دنیا است. یک تبلیغ جالب و خلاق از کمپانی BMW . مهم ترین عنصر برای بررسی تبلیغات و محتواهای دنیا برای مجموعه ما، بررسی سه بعد مهم تبلیغات، هنر و خلاقیت است.
تبلیغ فوق به صورت یک معما طراحی شده و تمامی عناصر گفته شده در بالا را دارد از این رو قابل بررسی و اهمیت است. در این معما که در سال 2016 تولید شده است، مانکن معروفی به نام جی جی حدید حضور پیدا کرده و نقش اصلی را ایفا میکند. بستر اصلی و اساسی در این تبلیغات، تعامل با مخاطب است و مخاطبان می بایست با تماشای این ویدئو به سوال مهم و اساسی این محتوا جواب بدهند. یک تبلیغات اینتراکتیو جالب.
این کمپین به نام “چشم ها رو جی جی باشه” طراحی و در سراسر دنیا پخش شده است. طرح کلی هم در این ویدئو به این صورت است که جی جی حدید سوار بر یکی از این ماشین ها میشود و شما باید در آخر تخمین بزنید که جی جی در کدام ماشین قرار دارد.
همان طور که گفته شد هدف از این نوع تبلیغات ارائه یک تبلیغات تعاملی است. تبلیغات تعاملی یک نوع از تکنیک های تبلیغاتی است که کاربران را به مشارکت بیشتر سوق میدهد و با درخواست بازخورد از مخاطبان هدف در کمپین های تبلیغاتی، این فرصت را فراهم میکند تا تعاملات بین مشتریان و شرکت های ارائه دهنده نیز بیشتر شود.
غالب اوقات، تبلیغات تعاملی برای اشاره به تبلیغات آنلاین مورد استفاده قرار می گیرد، اما می تواند از آن برای روش های تبلیغات آفلاین نیز (مانند نظرسنجی مصرفکنندگان) استفاده شود.

از انواع تبلیغات تعاملی میتوان به:
- تبلیغات تعاملی نمایشی
- تبلیغات تعاملی ویدئویی
- تبلیغات تعاملی به صورت مشارکت در بازی
- تبلیغات های تعاملی درون برنامه ای قابل پخش
- تبلیغات های تعاملی در واقعیت افزوده و…
- باید در نظر گرفت که یکی از روش های موثر و کارآمد در تبلیغات تعاملی، بازاریابی اینترنتی از طریق رسانه های اجتماعی و وب سایت ها است. منظور از بازاریابی اینترنتی، تبلیغات از طریق وب سایت ها و شبکه های اجتماعی، وبلاگ ها و… است و هدف از آن رساندن پیام تبلیغاتی به صورت مستقیم به ذهن مخاطب است.
- از دیگر روش های تبلیغات تعاملی، تولید و استفاده از ویدیوهای آنلاین است. این ویدیو ها می توانند به صورت کوتاه و مختصر و مفید با استفاده از ایده های خلاقانه، پیام خود را به صورت مستقیم به مخاطب خود برسانند. در حالت کلی بسیاری از تولید کنندگان، از تبلیغات های ویدیویی برای مطرح شدن نام تجاری و برند خود استفاده می کنند.
- تبلیغات گرافیکی نیز برای جلب توجه کاربران اینترنتی سهم زیادی دارد. این نوع تبلیغات ممکن است در هر قسمتی از یک وبسایت و در هر سایز و رنگی وجود داشته باشد. این نوع از تبلیغات با استفاده از رنگ ها و طرح های جذاب میتوانند به راحتی توجه مخاطب را به خود جلب کرده و معمولا بیش ترین توجه را برای کسب اطلاعات بیش تر به خود تعلق می دهند.
موارد بسیاری برای انجام تبلیغات تعاملی وجود دارند که امروزه کسب و کار ها برای حضور فعال در جامعه و بازار نباید از آن ها غافل شوند. این کسب و کار ها بسته به مشتریان و نوع محصول خود میتواند از این نوع تبلیغات بهره ببرند و میزان اثربخشی محتواها و تبلیغات های خود را از این روش ها به صورت چشم گیری بالا ببرند. در این صورت منابع و هزینه های آن ها نیز به هدر نخواهد رفت.
امیدواریم با دیدن ویدئوی زیر، مثال ها و توضیحات فوق، بتوانیم شما را در درک مفهوم تبلیغات تعاملی یاری رسانیم.


